Overstappen van energieleverancier *Deel 2*

Zoals ik reeds hier in deze blog meldde wilde we gaan overstappen van energieleverancier. Vandaag was het dan zo ver. We konden gaan overstappen!

Energie direct

Na alle positieve verhalen van jullie hierover ben ik er toch voor gegaan en zijn we overgestapt naar energie direct. Via gaslicht.com gegevens invullen een klikje en klaar! Zo simpel dat ik bijna mezelf afvraag waarom een hoop mensen hier nog over twijfelen om over te stappen. Mailtje in je box en daar staat alles nogmaals duidelijk uitgelegd. Heel erg netjes allemaal dus.

De besparing

Maar wat zal ons dit nu gaan besparen. Stel we verbruiken inderdaad 1000 m3 dan betalen we voor een jaar energie €862,49. Als de netwerkkosten niet omlaag gaan. We betalen nu ongeveer €1150 dus dat is een flinke besparing! Niet alleen door de welkomstbonus, maar ook door lagere gas kosten.

Het zal nog even duren voordat wij daadwerkelijk zijn overgestapt want ons contract loopt tot 21 december. Maar in ieder geval zijn we verzekerd van een beter bedrag aan energiekosten. Alles onder de €1000 vind ik een mooi bedrag.

Reacties

Danielle zei…
Ben ook gaan kijken wat we zouden kunnen besparen met een overstap maar doordat we stadsverwarming hebben valt dat flink tegen. Dit moeten we af blijven nemen bij E.neco. Wanneer we voor de energie (gas hebben we niet) zouden overstappen zou me dat nog geen 12 euro per maand schelen. Is aan het eind van het jaar wel een leuk bedrag maar voor mij nu niet de moeite om de boel om te gooien. Of heb ik ergens iets gemist....?
Unknown zei…
Danielle, je stelt jezelf dezelfde vraag als ik me zelf stel. Wij hebben zo'n lage nota dat er volgens mij weinig te besparen is. Dan maar weer afvragen of alles gaat zoals het moet gaan. Ik lees positieve reacties, maar ken genoeg 'missers'. Is het wel de moeite waard, blijft hier de vraag.
Anoniem zei…
Wij zijn vorig jaar overgestapt. Hebben hiermee 1000,00 euro bespaart!!
Dit jaar zijn we weer overgestapt maar blijft ons voorschotbedrag gelijk...zouden we bij onze huidige energiemij blijven zouden we meer gaan betalen...dus indirect wel een besparing...We gaan ons nu verdiepen in verzekeringen vergelijken...eerlijkheidshalve vind ik het ook gewoon leuk om te vergelijken en te kijken wat voor ons de beste en de voordeligste verzekeringen zijn!!
Unknown zei…
Wij zijn (twee personen) maar 70 euro aan gwl kwijt. Ik zie ons dus geen 1000 euro per jaar besparen :). Hoewel het best leuk zou zijn als ze erop toe gaan leggen....
Tja, ik begrijp jullie hierboven niet zo goed. Ik kan ook weinig besparen omdat ik in mijn appartement weinig stookkosten heb. Mijn voorschot is nu 55 euro. Maar alleen al om de welkomstbonussen is het zeer voordelig om over te stappen! Ik kan nooit sneller 214 (e.nergiedirect) of 320 (b.udgetenergie) verdienen. Via p.rizewize, is het toch vrij simpel om over te stappen. Ik laat het in ieder geval niet liggen. Nee, 1000 euro haal ik niet, maar met een derde ervan ben ik ook al tevreden!
Ik heb het nog nooit gedaan, maar zodra mijn contract verloopt ga ik overstag. Alleen nog uitzoeken waarnaar toe. Zit nu bij Essent.
Moet binnenkort ook weer overstappen. Begin november kan dat al. Gaslicht is een prettig site gebruik het al 3 jaar.

Populaire posts