Spaarrentes update December 2013

Zoals ik reeds in mijn eerdere blog over spaarrentes Oktober 2012 meldde was ik begonnen met het inventariseren van de spaarrentes en wat de trend hiervan is. Helaas kon ik maar accurate data verzamelen vanaf het moment dat ik begon, daar alle gegevens daarvoor enkel in grafieken terug te vinden was en niet meer wat de exacte waardes waren.
Ik heb toen beloofd elke maand hiervan een update te geven, zodat iedereen kan zien of hun rente die ze ontvangen van de bank nog een gemiddelde rente is of een rente waar ze zwaar onder vallen. Dan is het een reden om over te stappen of van spaarrekening te wisselen.

Voortgang
Geen grote update. Het is wederom ietsjes gezakt of stabiel gebleven.

Hoogste en laagste spaarrente normale spaarrekening
Vanaf 1 december 2013 zijn dit de hoogste en laagste rente op de normale spaarrekening

Hoogste spaarrente: LeaseplanBank = 1.98%
Laagste spaarrente: Triodos Internet = 0,60%

LPB is nog steeds de hoogste aanbieder met 1,98%. Hiermee hebben ze 0,03% bovenop hun rente gedaan. En zijn ze de enige aanbeider die dit aandurft.

Hoogste en laagste spaarrente Deposito 1 jaar

Hoogste Spaarrente: LeaseplanBank = 2,15%
Laagste Spaarrente: ING  = 0,35%

ING heeft de deposito voor 1 jaar wederom laten zakken. Van 0,40% naar 0,35%







Gemiddelde spaarrente ontwikkeling

De gemiddelde spaarrente komt op 1 december uit op 1,30%. Hiermee is de rente  hetzelfde gebeleven.

Voor de depositorente geldt dat de gemiddelde depositorente op 1,80% uitkomt. Dat is een daling van 0,04% ten op zichtte van november. Een flinke daling dus weer. 

Conclusie

Huilen met de pet op dus. Wederom een daling die helaas maar niet wil stoppen. 16 december verloopt mijn deposito bij Moneyou en moet ik gaan beslissen wat ik ga doen. Ik denk er hard over, om naar LPB te gaan, maar dan moet ik nog even een rekening openen. We zullen zien wat het gaat brengen. Het is helaas geen vetpot wat het gaat worden!

Reacties

Populaire posts