Huishoudboekje update

Het is weer eens tijd voor een huishuidboekje update, want zoals gemeld zijn er nogal wat wijzigingen geweest. Zo is er een nieuwe baan voor mijn vriendin, hebben we een nieuw internet/tel/tv abonnement die door personeelskorting ons het eerste jaar 1 euro kost en daarna 19 euro per maand en heb ik wat andere zaken gewijzigd. Je kan wel stellen dat het aardig op de schop is gegaan dus. Laten we het overzicht erbij halen.

In en uitgaven per maand

Inkomsten
Al weer maanden geleden had ik gemeld dat mijn vriendin een nieuwe baan had gevonden en dit heeft voor een flinke boost gezorgd van onze inkomsten en heeft ze tevens ervoor gezorgd dat ik niet meer de persoon ben die het meeste verdiend in huis :(. Zo zijn de netto inkomsten voor haar gestegen met 693,58 euro per maand! Een flinke boost in 2014 dus. Als je daar de salarisverhoging van mij bij rekent van eerder dit jaar zijn we dit jaar 839,59 euro netto meer gaan verdienen per maand. Dit is gerekend zonder bonus uitkering waar we ook nog beide recht op hebben. 2014 is hiermee een zeer mooi jaar geworden.

Vaste lasten
Hier is de grootste wijziging wel ons internet/tv/tel abonnement. Doordat ik bij een telecom bedrijf werk heb ik de optie om een dienst af te nemen met korting, dit was voorheen niet mogelijk omdat ze niet konden leveren bij mij, maar inmiddels wel en daar maak ik mooi gebruik van, zo is het het eerste jaar voor 1 euro per maand gevolgd door 19 euro per maand daarna. We komen van 55 euro per maand af en dat is dus een besparing van 49,50 euro per maand! Bijna 600 euro voor het eerste jaar minder kosten. Daar teken ik elke dag zo voor.

Variabele kosten
Hier heb ik een aanpassing gedaan van de aankopen algemeen. Dit jaar zitten we op gemiddeld 111 euro aan aankopen dus heb ik deze aangepast van 275 naar 150 euro. Dit is puur variabel.

Conclusie
Door dit alles is 2014 een goedkoper jaar geworden dan 2013 en besparen we per maand 107,73 euro! Dat is dus een besparing van meer dan 1200 euro per jaar. Qua inkomsten zijn we ook de goede kant op gegaan, want daar kunnen we 839,59 euro voor rekenen in de plus. In totaal kunnen we hierdoor gezamelijk 947,32 euro meer sparen per maand. Met andere woorden 2014 is voor ons daadwerkelijk een jaar waarbij de crisis is omgezet in veel meer inkomsten en welvaart.

Reacties

Anoniem zei…
Leuk, gefeliciteerd! Jullie kunnen dus hierdoor net iets meer dan de helft van jullie salaris sparen, goed zeg.
Anoniem zei…
Wow Mooi, dan kan je sneller je huis isoleren, en daarmee weer extra besparen.

Groet,Greet
Anoniem zei…
Dank voor je inkijkje. Ik heb een beetje vergeleken ondanks dat onze gezinssituatie wellicht niet overeenkomt (wij hebben 3 kleine kinderen), en dan mis ik wat zaken. Heb je in jouw overzicht ook kosten voor de APK, medische kosten, kleding, abonnementen, kadootjes, onderhoud woning, WA verzekering, uitjes ed meegenomen?
Mooi dat je elke maand zoveel kan sparen!
mariimma zei…
Wat een mooi overzicht en wat fijn dat jullie zo veel kunnen besparen! Heb je daar al plannen mee, met dat spaargeld?
Dat ziet er erg goed uit. Gefeliciteerd met zo'n salarisverhogiing.
Tsjonge dat is veel zeg! Goed gedaan!
Anoniem zei…
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om een aantal kosten zoals afschrijvingen auto, onderhoud huis, onderhoud auto, inboedel etc ook mee te nemen, maar dat is een keuze.

Verder mis ik wel een aantal kosten zoals wegenbelasting, en kan een zorgverzekering voor 2 personen nooit maar 74,58 in de maand kosten.

Ondanks dit houd je mooi bedrag over elke maand.
Anoniem zei…
Beste Luxe of Zuinig,

Wanneer kom je weer eens met een update, ben benieuwd naar je jaar einde en budget voor 2015!
Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.
Hey keep posting such good and meaningful articles.
Gaaf om te zien dat jullie ook uitgebreid bijhouden wat er binnen komt en wat er uit gaat...

Populaire posts